В Україні «бум» попиту на обладнання для заморозки ягід
- Деталі
- Аграрні новини
- 1541
Технології заморозки плодоовочевої продукції дозволяють аграріям суттєво збільшити і регіон реалізації, і межі продажів.
Головне – обрати оптимальну з методик, вважає Сергій Виставний, керівник відділу проєктування компанії «Alternative Technologies PF», передає SEEDS.
«Якщо порівнювати шокову заморозку із звичайною, важливим фактором є швидкість пониження температури продукції і потужність обладнання. Відмінність по самому обладнанню не дуже велика. Потрібна камера, холодильний агрегат, охолоджувач та автоматика. Однак, якщо йдеться про повноцінний цикл виробництва, однієї камери буде замало, – бажано будувати комплекс, де буде рампа для приймання та відвантаження товару. З цехами сортування, пакування, з камерами охолодження, заморожування, зберігання. І все бажано розташувати якомога ближче до поля чи саду, щоб не витрачати час на перевезення продукції», – розповів Виставний.
За його словами, зараз почали активно будувати і камери шокової заморозки, і тунельні апарати шокової заморозки для лохини. Нині спостерігається просто шалений бум на встановлення такого обладнання.
«Цікаво, що часто лохина йде, як основний продукт. Однак, щоб весь комплекс не простоював під час несезону, там зберігають і інші культури. Наприклад, суницю. Маємо досвід і знайомі з таким сумісним використанням камер. Суниця садова дозріває набагато раніше за лохину. Її сезон починається раніше», – додає фахівець.
За його словами, якщо є вільні камери для зберігання замороженої продукції, на зимовий період їх здають в оренду під різну продукцію.
«Є в нас ще один цікавий проєкт. Камери для зберігання замороженої продукції орієнтовані на сезон лохини. Однак потім, коли лохина закінчиться, а це приблизно жовтень, до камер для зберігання охолодженої продукції на 3-5 місяців завозять яблука. До речі, не обов’язково, щоб різну продукцію, навіть ті ж яблука, вирощувало одне і те ж підприємство. Зрештою яблука можна придбати, закласти на зберігання і з часом продати набагато дорожче ніж в сезон», – додає експерт.



