Як малий виробник кондитерських виробів розвиває виробництва в умовах війни
- Деталі
- Статті
- 574
На продовольчому ринку України кондитерські вироби під торговельною маркою «ДоброЇж» знають численні споживачі. Мовиться насамперед про різні види батончиків, що виготовлені без цукру і термічної обробки на основі сухофруктів, очищене насіння конопель та халву із пророщеного соняшникового зерна з додаванням таких наповнювачів як кокосова стружка, курага, інжир, чорнослив, фініки, кунжут, кероб, родзинки, мак, зелена гречка, арахіс, насіння конопель тощо, настояних на меду. Їх виробляє ФОП Гетта К.В., зайнявши одну із перспективних ніш у системі здорового харчування.
За словами керівника компанії Костянтина Гетти, зараз асортимент продукції становить 76 найменувань, тоді як у 2017-му році, коли виробництво тільки започаткували, було лише 12. За останні 6 років підприємець не тільки суттєво розширив продуктову лінійку, а й разом із однодумцями позиціонували себе як прихильники та популяризатори здорового харчування.
Костянтин Гетта – корінний сумчанин. За фахом – машинобудівник, свого часу закінчив у рідному місті спочатку машинобудівний технікум, а потім державний університет, набувши спеціальність інженера-конструктора. Підприємницькою діяльністю зайнявся 2002-го року, коли відкрив продовольчий кіоск. Надбавши вагомий практичний досвід, вирішив змінити вектор підприємницької діяльності, точніше, саме життя змусило це зробити.
Якось купив маленькому синові солодкий гостинець. Купив і… пошкодував. Наступного дня хлопчака «обсипала» алергія, що означало одне: смаколики з «хімією». Ось тоді й задумався, наскільки бідний ринок екологічно чистої здорової солодкої продукції для дітлахів – і не тільки для них. Ароматизатори, барвники, інші штучні добавки стали нормою у харчовій промисловості.
А чи можна обходитися без них? – запитував сам себе. І вирішив: не тільки можна, а й потрібно, адже на кону найдорожче – здоров’я і навіть життя кожного з нас.
Спочатку взявся перетирати в домашніх умовах курагу та родзинки, настоюючи їх на меду. І з дітьми смакували, і друзів, знайомих пригощав. Виходило смачно, поживно і корисно.

Ось тоді і взявся за створення виробництва, яке б випускало добру їжу – не тільки без цукру, а й жодних хімічних компонентів – для дітей, у тому числі своїх, родини, дорослих. Й назва «Доброїж» із симпатичним намальованим Їжачком напросилася, а підсилювальним слоганом стали два містких слова «Цінуй життя».
За ці роки сформувався колектив – хай і не чисельний, однак відданий справі. До того ж залюбки долучаються фрілансери – само- або вільнонаймані працівники, які сповідують принципи здорового харчування і прагнуть його поширювати та популяризувати.
Як розповідає Костянтин Гетта, сировину використовують переважно вітчизняного походження: коноплі закуповують у глухівських коноплярів, мед – у земляка-бджоляра, ягоди, плоди, городину – в аграріїв України. Хіба що окремі екзоти на кшталт керобу, кокосів доставляють з Узбекистану чи Ірану. Поступово розширюється географія поставок готової продукції. Зараз практично всі регіони країни отримують вироби «ДоброЇжі». Окрім того, ФОП має власний інтернет-магазин, використовує онлайн-майданчики, налагодив співпрацю з «Новою поштою», кур’єрську доставку, зручну систему формування оптових та роздрібних замовлень, оплати.
До слова, ціна за одиницю продукції помірна – від 20 до 50 гривень. Її постійно відстежують й контролюють, аби була прийнятною та взаємовигідною для споживачів і виробників. Особливу увагу звертають на цінники перед святами і в свята, коли зростає попит – до прикладу, в ці новорічно-різдвяні дні.
А вибирати є з чого. Для зручності покупців батончики, халва, а також очищене насіння конопель розфасовані в пакети різної ваги – 36, 40, 50, 250 грамів. Етикетки виконані на добротному художньому рівні, з творчою «родзинкою», що приваблює споживачів.
Що вже казати про смачне розмаїття назв і пропозицій: батончики на основі сухофруктів «абрикосове щастя», «апельсинова вечірка», «арахісовий мікс», «вишнева радість», «вишневий вечір», «горіхова насолода», «кокосове свято», «лимонний ранок», «малинова ніжність» тощо; жива халва з пророщеного насіння виключно на вітчизняній сировині – «купава», «сміяна», «Дарина», «Любава», «Олеся» та інші – в чорному, молочному, звичайному шоколаді… Аби урізноманітнювати асортимент та підтримувати належну якість виробів, підприємець надає важливого значення зміцненню матеріально-технічної бази, оновленню обладнання та устаткування. Поки що ФОП орендує в Сумах виробничі приміщення, але це не впливає на вище означене питання – саме в ці дні тут клопочуться відповідною закупівлею.
Як повідомив Костянтин Гетта, ФОП бере участь у грантових проєктах, конкурсах, аби залучати у виробництво додаткові кошти. Нещодавно «ДоброЇж» став одним із переможців конкурсу, який проводив департамент інспекційної роботи Сумської міської територіальної громади в межах Програми підтримки малого і середнього підприємництва. На практичну реалізацію стартапу зі створення серії енергетичних батончиків «Військовий оберіг» підприємець виборов сто тисяч гривень з бюджету громади.
Тобто, «ДоброЇж» на правильному не тільки економічному, а й соціальному шляху. Адже додаткові кошти – це нові види продукції, гарантовані робочі місця, відрахування до бюджету, що надзвичайно важливо в умовах воєнного часу.
Олександр Вертіль



