Крафтові делікатеси від «Десналенд»
- Деталі
- Статті
- 332
Упродовж кількох останніх років на торгових прилавках все частіше почала з’являтися продукція компанії «Десналенд», що у Глухові на Сумщині. До того ж екологічно чиста, смачна, корисна. В цьому могли і можуть легко впевнитися численні її споживачі, а також учасники всеукраїнського (до війни міжнародного) фестивалю «HempFest», який традиційно проходить у серпні на базі Інституту сільського господарства Північного Сходу України НААНУ в селі Сад Сумського району.
Як правило, «Десналенд» асоціюється насамперед із харчовими продуктами, які посідають провідне місце в асортименті компанії. Це підтверджує її фінансовий директор Олена Демішева, підкреслюючи, що впродовж останніх шести років, звідколи компанія вийшла на ринок, лінійка виробів розширилася в багато разів. Свого часу починали лише з конопляної олії та відповідних борошна, рослинного протеїну і клітковини, а зараз в основі виробничого портфеля – різноманітні продукти з насіння не тільки конопель, а й льону, гарбузів, амаранту – ті ж борошно, протеїни, висівки, насіння, але в ширшому асортименті. До слова, вся продукція сертифікована.
А ще – хлібці, цукерки, печиво, батончики, пастила, гранола, навіть протеїнові коктейлі…І все не в одному-двох «примірниках», а щонайменше в кількох або й більш десятка. Скажімо, звичайні хлібці чи печиво, при виготовленні яких у сушарках за низьких температур використовують насіння льону чи пророщеної гречки. Над цим працюють місцеві майстри, долучаючи нові й нові складові чи наповнювачі, наприклад, амаранту, дині, сухофруктів, горіхів, інших культур.
З-поміж недавніх новинок – олія холодного віджимання з чорного кмину, соняшнику, кокосу, волоського горіха тощо, при виготовленні якої застосовується механічна фільтрація. Тобто, вдається уникати так званого осаду. Такі вироби маркуються як вегетаріанські.
Окрім харчових продуктів, глухівський виробник виготовляє лінійку виробів косметичного призначення – мило без шкідливих SLES та SLS.

За словами Олени Демішевої, компанія налагодила прямі зв’язки з виробниками сировини – тих же конопель, льону, гарбузів, амаранту тощо. Як правило, це відомі крупні агрофірми, товариства, а також фермерські господарства, інші локальні товаровиробники, які працюють в екологічно чистих зонах, гарантуючи високу якість сировини. Це ж стосується меду, цибулі, моркви, капусти, іншої городини, яку компанія використовує при виготовленні продукції.
Хоч і з певними проблемами, однак вдається налагоджувати реалізацію виробленого і насамперед через власний інтернет-магазин, еко-лавки, прибудинкові магазинчики тощо. Адже представники торговельних мереж поки що не схильні спрощувати (здешевлювати) доступ крафтярів до своїх прилавків.
Освоюючи ринок Сумщини та України, «Десналенд» поступово «приміряється» до закордону і навіть має певний досвід співпраці із Польщею, Італією, Чехією, Литвою. При цьому виробничники чітко усвідомлюють, що ринок неухильно розвивається і потребує постійного оновлення асортименту.
Як підсумовує Олена Демішева, колектив компанії завжди перебуває у пошуку чогось новенького. У ці новорічно-святкові дні формують цукеркові подарункові набори для кав’ярень, кафе, інших торговельних закладів із оптимістичною світлою символікою у патріотичних жовто-блакитних кольорах. До вишуканого смаку додаються вислови на кшталт «Головне – віра в себе», «Чудеса створюють власними руками», «Не чекай дива – будь ним» та інші.
Так само не припиняється щоденна звична робота: готуються нові етикетки, штрих-коди, сертифікати, формуються нові партії тієї чи тієї продукції. «Десналенд» підтверджує здобуте реноме одного з лідерів вітчизняного ринку крафтових виробів.
Олександр Вертіль



